JEDNOTNÉ PŘIJÍMACÍ ZKOUŠKY
  • na 4leté obory – 8.6.
  • na víceletá gymnázia – 9.6.
  • náhradní termín – 23.6.

Jak se doma připravovat a jak se bude domácí příprava hodnotit

před dvěma měsíci

20200331-221029-nahled Milí žáci 2. stupně,

trochu jsme se společně rozkoukali ve zcela nové situaci. Podle ohlasů od vás a vašich rodičů se zdá, že systém naší spolupráce „na dálku“ vám vyhovuje. 

Na začátku týdne dostanete zadání práce na celý týden (elektronicky nebo si vyzvednete vytištěné). Obsahuje promyšleně sestavený mix úkolů a podnětů k činnostem z většiny předmětů. Vy si sami rozvrhnete, kdy, jak a kolik práce uděláte. Pracovat byste měli samostatně. Pracujete písemně do sešitu, vedete si desky a zakládáte si do nich vytištěné a vyplněné jednotlivé listy, někteří pracují v elektronické podobě a dokumenty si ukládají. 

Samozřejmě se může stát, že se u některého zadání tak zvaně zaseknete – a to je moment, kdy byste měli kontaktovat učitele. Máte mailové adresy na vaše vyučující, neváhejte je požádat o konzultaci, radu. Žáci, kteří nemají možnost elektronické nebo telefonické komunikace, si označí nesrozumitelné místo třeba otazníkem, aby, až se škola zase otevře, věděli přesně, na co se potřebují vyučujícího zeptat, k čemu by se chtěli pod dohledem učitele vrátit. Občas se v týdenním zadání objeví výzva, abyste vyučujícímu poslali část vypracovaného zadání (formou fotky, krátkého textu apod.). Pokud máte dostatečné technické vybavení, nezapomeňte to udělat. Je to pro nás důležitý signál, že pracujete průběžně a pečlivě, a jsme připraveni vám poskytnout odborný rozbor konkrétní části vaší práce. Pokud vám to vybavení domácnosti nedovolí (např. nemáte dostupné internetové připojení), nevadí, učitelé vám tyto dílčí úkoly zkontrolují později.

 

Ideálně byste měli mít v pátek hotovo a měli byste být připraveni na důležitou součást vašeho domácího učení – na zkontrolování vašeho týdenního snažení a sebehodnocení. V pátek dostanete (stejnou cestou jako u zadání) verzi ke kontrole. Jsme příjemně překvapení, že většina z vás pochopila, jak důležité je zkontrolovat si, co jsem zvládl(a) dobře, kde jsem chyboval(a), chyby si opravit, doplnit to, co jsem sám nedokázal(a) vyřešit… Možná to netušíte, ale v téhle fázi se taky (a hodně!) učíte. Chyba, kterou najdete a opravíte, se stává vaší učitelkou :-) . Pokud vám teď stále není něco jasné, stále platí, že můžete napsat učiteli, který vám práci zadal.

Nakonec se pokuste sami sebe zhodnotit. Někteří jste zvolili systém smajlíků :-) :-(, někomu vyhovují klasické školní známky, někteří žáci mají úplně jiný originální způsob. Je to moc důležité, měli byste se umět pochválit za dobře odvedenou práci nebo hodnocením sami sebe motivovat k větší aktivitě. Ve škole jste zvyklí, že tohle děláme za vás. Známkami vás hodnotíme a dáváme vám signály, co je v pořádku a kde je naopak nutné zamakat. Teď to ale musíte udělat za nás, protože jen vy sami víte, jestli jste opravdu pracovali poctivě a nejlépe, jak to v situaci, jaká je teď u vás doma, šlo. Buďte sami k sobě upřímní, tak akorát kritičtí, naučte se sami sebe chválit i za maličkosti, které se vám povedou.

Až se vrátíte do školy, bude nás hodně zajímat, jak jste se zlepšili právě v systému práce – kde kontrola, oprava případných chyb, poučení se z chyb a dovednost sebehodnocení hraje velikánskou roli. Plánujeme vám dát šanci využít vaše samostatně vypracované (!), zkontrolované (!) a opravené (!) práce jako podklad pro kontrolní (většinou) písemné opakování probraných témat v jednotlivých předmětech. Jednak už se moc těšíme, až se přijdete do školy se svými sešity nebo deskami pochlubit a my uvidíme naživo, jak jste pracovali, a jednak vy dostanete šanci pomocí svých nastřádaných materiálů dosáhnout na nějaké hezké známky. Vaše pečlivost a pracovitost se vám určitě vyplatí i takto.

PS: A nezapomeňte vždy na konci týdne napsat krátké hlášení svým třídním – tedy pokud nejste ve spojení průběžně. Abychom o sobě pořád věděli.

Vaši učitelé

 

Komentáře

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Přidávání komentářů bylo zakázáno.